Longering

2011-05-16 @ 20:04:30 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag hjälpte jag till under en ridskolelektion, där barnen skulle lära sig galoppera, medan vi longerar dem. Jag har hjälpt till just i denna gruppen tre gånger innan, så de har galopperat lite innan, två gånger med bara longergjord och två gånger (med denna gången) med sadel.

De två ridskoleponnyer som oftast är med är Lucky och White Lady. Båda är ganska lata och gör inte mycket i onödan, vilket märktes även idag. Jag longerade White Lady och när de minsta av barnen skulle försöka fatta galopp bara travade hon lite fortare (vilket fortfarande är ganska långsamt). Dessutom reagerar hon inte på långpisken även om man snärtar den i marken precis bakom henne. De små barnen fick därför bara några mycket små och långsamma galoppsprång på Whitan. De lite störra barnen med längre ben fick fram henne bättre, det gick fortfarande inte fort men hon fick iallafall eń ordentlig galopp med bakbenen också.

Barnen tyckte iallafall att det var roligt och jag tror att de ska få lära sig att galoppera utan longerlina snart!


White Lady är den vita hästen på dessa två bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback