Hoppningen idag

2011-05-20 @ 22:29:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
På grund av att vi ska tävla på söndag så hoppade vi bara ett hinder på hoppningen idag.
Blev inte så många språng men det är ju skönt för dem att vara utvilade inför söndag där alla fyra hästarna som följer med ska gå två klasser, LD och LC.

Vi började med att rida fram på utebanan som är hyffsat nybyggd på JFK. Den har inte gått att rida på innan p.g.a underlaget som varit kasst, men nu är det nästan löst så framridningen fick ske där.
Självklart red jag Kuhs, för att känna lite på honom inför söndag, och på framridningen gick det inte alls bra. Han var spänd och ville inte ställa sig åt något håll. Värst var han i vänster och han ville inte lyssna för skänkeln.
När vi sedan gick in och skulle hoppa fortsatte det gå dåligt men nu hade han inte något med saken att göra. Jag red hemskt och han försökte bättra sig så gott han kunde. Vet inte varför, men jag hade helt enkelt en dålig dag idag och kunde inte rida ordentligt.

På söndag ska jag dock skärpa mig riktigt ordentligt så att tävlingsdagen blir bra för både mig och Kuhs.

Fina Kuhs! ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback