Teori lektion

2011-03-22 @ 21:23:50 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag hade jag hand om en av aktiviteterna på teoriveckan på ridskolan. Eftersom jag har gått igenom körning nu på sista tiden i skolan så var det de som jag höll i idag, ska även hålla i det på Fredgar.
Jag lärde ca 10 barn grunderna i körning och hur man spänner för en häst och gick igenom hur man gjorde halt och hur man svängde. Väldigt basic men barnen tyckte det var roligt iallafall.

Efter alla barnen hade fått testa så körde jag en sväng själv och galopperade på vilket vår shettis Teddy tyckte var väldigt roligt! Han är så söt för det bästa han vet är verkligen att dra omkring på sin vagn, han är aldrig så lycklig som han är då, det gör det ännu roligare att köra honom.



Tömkörde även bronx med Becka lite senare för att han behövde motioneras lite och mjuka upp sig lite eftersom han är väldigt stel. Eftersom han är b-ponny så är det inte så många som kan rida honom och trimma till honom, därför gör vi det istället genom tömkörning. Väldigt bra och effektivt då han snabbt mjuknar och blir mycket fin i alla gångarter.

Här har ni bilderna!
Bus galopp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback