Slapp dag

2011-03-12 @ 19:36:16 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag har jag inte gjort så jätte mycket, vilket har varit skönt eftersom det trots allt är helg.

Vid 20 över 11 åkte jag till stallet för att ha hand om dagens barnridning som vi i US på ridskolan håller i varje lördag mellan 12 och 1. Det var väldigt många barn där som ville rida, skritt och trav med ledare. Det tog därför lite för lång tid trots att vi tog in en extra ponny när halva tiden gått. De ponnyer som gick var Teddy, Mutje och Bronx.

När barnridningen var klar hade jag och min kompis Linda hand om ännu en US aktivitet nämligen "Käpphästklubben". Den startade idag och det var 6 barn anmälda, varav 3 inte kunde komma idag. De började med att göra sina käpphästar och kommer fortsätta med att pynta dem nästa gång vi har möte.
När jag var liten gillade jag att "leka häst" (observera att jag menar liten, typ mellan 6 och 8 år) så jag tror att "Käpphästklubben" kan bli riktigt rolig för de barn som är med.

Sedan gick jag och kelade lite med Sune medan jag väntade på att skjutsen hem skulle komma.
Väl hemma har jag inte gjort särskilt mycket, förutom slappat med mera.

Bild på mig i stallkläder (mellan 1/2 och 1 år sedan).



Kommentarer
Postat av: Adina

Åh! Det lät ju jättekul ju! Käpphästklubb - utmärkt påfund!

2011-03-13 @ 13:35:05
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: jossan

följer er nu

2011-03-13 @ 21:15:56
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback