Skrållan

2011-03-16 @ 20:57:07 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var det dags att rida Skrållan igen. Riktigt roligt eftersom jag tyvärr inte rider henne så ofta längre. Ett tag red jag henne två gånger i veckan men det har blivit mindre och mindre sedan jag började känna mig för lång. Mina ben går lite väl långt ner tycker jag och hon är trots allt 19 år så jag vet inte om jag ska rida så mycket längre. I alla fall så går det nog bra ett tag till, hoppas jag.

Red i ridhuset i cirka 50 minuter och körde bara lite lätt i skritt, trav och galopp. Gjorde några skänkelvikningar i skritt som gick halv bra. Skänkelvikningar är inte Skrållans starka sida om man säger så. I galoppen jobbade jag först med övergångar och till slut fick jag några riktigt bra även från skritt. Ibland fattar hon bättre från skritt än från trav för hon har en tendens att springa iväg i en slängtrav istället för att galoppera.

I slutet galopperade jag några varv åt varje håll i lätt sits för att hon skulle få sträcka ut och springa av sig lite, eftersom hon tydligen varit pigg med hennes ägare de senaste dagarna och därför inte galopperat så mycket. Hon tyckte det var roligt och hade öronen framåt hela tiden.

Orkade inte släpa med mig min systemkamera till stallet så jag tog bara min gamla digitalkamera för att ni skulle få se någon ny bild på Skrållan.
Sötnosen i hagen.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Detsamma! :)

2011-03-16 @ 21:03:36
URL: http://hestlife.blogg.se/
Postat av: Adina

Aw.. Lillskrållis, hårig är hon allt :)

2011-03-16 @ 21:13:19
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Sabina

Sv: Tack så mycket! :D

2011-03-17 @ 19:29:55
URL: http://ddressyrfjant.blogg.se/
Postat av: Julia

Min häst är 20 år och förrut red jag honom 3-6 dagar i veckan, hälften av ridpassen var riktigt ordentliga och med bra fart och resten var lite lugnare. Han är för tillfället sjuk i ryggen, pga av inflmation i muskeln, så jag kan inte rida honom just nu.

Men jag tycker att man kan rida en gammalhäst sålänge hästen har hälsan och livsglädjen, visst är det bra att ta det lungt mellan varven och ta deras ålder i beakt och dessutom värma upp och skritt av överdrivet ordentligt. :)

Sv: Vet inte om jag redan svart på din komentar, men isåfall gör jag det igen ;D : Tack! :D

2011-03-21 @ 18:36:32
URL: http://zebracolours.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback