Nya ridbanan!

2011-03-06 @ 18:49:50 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Under en ganska lång tid nu så har det hålts på att byggas en ny ridbana där vi har Fleche, och igår eftermiddags blev den färdig så idag var det bara att rida på.
Ridbanan är 20 x 60 tror jag och är perfekt för träning, både hoppning och markarbete.
Så idag när jag blev Flechen var jag ju självklart tvungen att rida på den nya banan för att kolla hur den var och samtidigt kunna trimma lite på Flechen.
Banan var kanon bra och jag och Flechen jobbade lite på serpentin bågaroch volter för att få med ytterbogen ordentligt. Till en början var han lite framtung men efter att ha försökt sätta honom mer på bakbenen gick det bättre och han jobbade på i en bra och trevlig form. I galoppen blev han väldigt glad och pigg men höll sig ändå i skinnet och lyssnade bra. Höger galoppen gick kanon men i vänster galoppen blev han lite "kantig" i steget. Jobade därför en del på volten för att få med de innrebakbenet mer under honom och då gick det bättre och han fick sin vanliga runda galopp igen.



Fin Flechen på den nya banan efter ridturen


Kommentarer
Postat av: carolina

Den ser bra ut, men kan du inte ta en bild på hela? :)

2011-03-07 @ 16:35:01
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback