Miro

2011-03-05 @ 10:58:43 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Igår på lektione hade jag Miro, han var väldigt stresad till en början och ville inte alls mjukna och söka sig till bettet. Med efter vi ridit fram ett tag i alla gång arter mjuknade han lite och började tugga på bettet och söka sig neråt.
Men då var det ju dags för hoppning.
Becka har ju redan berättat vad vi gjorde på lektionen så jag tänkte bara dra lite snabbt om hur det gick för mig.
Miro var pigg och allert så det var inga större problem att hoppa. Vi satte upp en bra grundgalopp från början och sedan gik resten av bara farten precis som det ska vara. Det var någon gång då han fick för sig att han skulle landa i kors galopp och vägrade sedan bryta av. Men det var bara att ta in honom på volten bryta avoch sedan lugnt fatta rätt galopp och fortsätta banan.
Jag är nöjd med Miro han var duktig, dock hade jag kunnat rida bätte.


Dålig bild, men Miro vid tömkörning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback