Boyke

2011-03-23 @ 21:42:14 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Trimmade en B-ponny som heter Boyke idag.
Han är vanligtvis stel i båda sidorna, ganska hård i munnen eftersom han går med gummiband på ridskolelektionerna och stel i bakbenen. Idag var han till en början likadan men slappnade sedan av och tuggade i alla fall på bettet. Han jobbade lite med ryggen och bakbenen i skritten och traven men ville fortfarande inte släppa ordentligt i sidorna.
Han böjde i alla fall lite och jobbade så gott han kunde så jag var nöjd.
Han går ofta väldigt högt med huvudet, och det är också därför han oftast går med gummiband, men idag sökte han sig neråt även om det inte var så stadigt.

Han tyckte det var väldigt jobbigt och han var lite trög, trippade bara långsamt på tårna så fort han fick tillfälle till det men när jag väl fick fram honom blev han fin. Han hade behövt fler genomkörare, det brukar nämligen bara bli en gång varje termin, för att han skulle mjukna till mer. Han blev dessutom ganska svettig trots att jag bara red i ungefär 40 till 45 minuter med ganska lite galopp.

Tyvärr hade jag inga bra bilder på Boyke men här har ni en..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback