Tävlingen

2011-06-17 @ 21:27:48 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Som sagt var så var vi i svarttorp idag och tävlade med Flechen. Det var min första tävling på lokal nivå på honom och så illa som jag red sist jag hoppade honom hade jag inga stora förhoppningar på dagen tävling. Jag har nog faktiskt aldrig varit så nervös som jag var när jag red fram till första klassen. Det var näst intill en nära dödenupplevelse men som tur var slappnade jag av inne på banan när jag kände att Flechen visste var som gällde. Det var som om han sa till mig " ta det vara lugnt och visa vägen så sköter jag resten". Hahah han är ju så söt lille flechen.
Trotts det extremt dåligt underlaget idag så skötte han sig väldigt bra och vi nollade första klassen utan några som helst problem! Det var ju inte speciellt högt, bara 90 cm men det räckte verkligen för första gången. Han hade ett lite segt tempo i början men efter två hinder så fick han upp farten lite och skötte det kanon bra!
Inför andra klassen var jag nästan ännu nervösare om det nu går då underlaget nu var ännu värre pga allt regn och eftersom en klass redan hade gårr så var underlaget verkligen inte bra. Hela banan var nästintill en stor vattenpöl och flechen som hatar vatten och lera.. Men jag red iallafall och det var inga som helst problem. Tjejen precis innan mig krachade i ett hinder och gick omkull eftersom det var så halt och det kändes väl kanske inte jätte bra.
Jag och Sanna har bestämt att om underlaget inte var helt okej så skulle jag avbryta och utgå istället då det inte hade varit värt det. Men det var inga som helst problem för Flechen så jag red hela banan och han var felfri! Mycket duktig häst!
Jag är sjukt nöjd med underbara Flechen för dagen och hans snälla inställning som hjälpte mig lite på traven när nervositeten tog överhanden. Men tills nästa gång så vet jag ju att det inte är några problem och att han hoppar i alla lägen. Det är bara att visa vägen och hålla i sig så löser han resten :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han är verkligen en toppenhäst Flechen! Och det var jättekul att det gick så bra för er! :D Härligt!

2011-06-18 @ 14:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback