Klubbhoppningen

2011-06-06 @ 14:28:28 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Igår var det klubbhoppning och jag tävlade Sune LD och LC.

I LD, som är 70 cm eftersom Sune är c-ponny, blev det två stopp på hinder nummer 2 eftersom det stod precis vid läktaren där många personer satt, prasslade med godispapper och störde Sune en hel del. Första gången tryckte han ut bogen och jag hade inte en chans att stoppa honom och andra gången koncentrerade han sig inte på hindret utan spände sig bara. Han var då inte beredd utan stannade precis innan hindret.
Resten av banan gick super även om han kom fel på några hinder, eftersom han var spänd och jag var tvungen att koncentrera mig på att få honom över hindren.

Andra klassen, 80 cm, gick bättre. Grunden gick felfritt, och vi kom hyffsat rätt på hindren. Efter två hinder i omhoppningen tappade jag stigbyglarna så jag red resten av omhoppningen utan. Det var inte vackert men Sune klarade upp det alldeles utmärkt och hoppade felfritt. Dock var det inte tillräckligt många med för att det skulle bli någon placerad så det blev en clear round rosett.

Är ändå ganska nöjd med tävlingsdagen även om jag kunde gjort mycket bättre ifrån mig.


Ingen var med och filmade eller fotade igår så det fick bli en gammal bild på mig och min älskling!


Kommentarer
Postat av: Anonym

har skickat bilderna på dej och hanna till [email protected] :)

2011-06-06 @ 14:45:59
Postat av: emelie

SV: Tack så jättemycket! :)



fin blogg du/ni har & vad roligt att det gick så bra för dig på tävlingen :)!

Är sune din egen ponny? :)

2011-06-07 @ 10:18:12
URL: http://emeliefridaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback