Fullfart

2011-06-02 @ 21:03:13 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag har jag hunnit trimma på två hästar och sedan åka på tävling med en unghäst. Som ni kanske förstår så har jag varit hos Danne nästan hela dagen och ridit och fixat med tävlingshästarna. Började med att rida Ben som är lite lat av sig och inte arbertar i onödan. Han tyckte det var otroligt jobbigt att jag tvingade honom att sätta sig på rumpan och jobba lite så han var mest arg hela tiden tyckte jag. Men mot slutet mjuknade han lite och blev bättre även om det inte var helt bra.
Sen red jag Bink, det är verkligen en otroligt fin häst! Jag har nog aldrig suttit på en häst med en sådan sjukt underbar galopp! Det känns knappt att man rör marken! Idag var han dock lite stressad då det blåste en hel del. Tittade på massa annat och koncentrerade sig inte riktigt på det vi skulle göra. Men efter ett tag började hjärnan kopplas ihop med resten av kroppen blev han jätte fin och det är bara att åka med. Dock var han lite stel så vi jobbade med lite skänkelvikningar och liknande och han släppte igenom fint! Härlig ridtur!


Gammal bild på fin Binken♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback