Barbacka Galopp!

2011-06-29 @ 16:44:10 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom ridlägerbarnen ville åka och bada på eftermiddagen istället för att rida så blev det några hästar över att rida så jag och Tea och Frida red ut på två var! Första rundan körde vi en barbacka runda bara för att det är så himla sommrigt och härligt! Däremot så hade Frida en liten bus ponny vid namn bronx som inte är sen med att bocka om ryttaren hamnar på sniskan så Frida hade lite att göra! Jag hade en mycket stabil haflinger som heter mutje. Men till och med hon fick lite fart i rumpan idag och tyckte det var jätte kul! Men roligast på hela dagen var nog Tea och Kuhs! Alla ar så upptagna med att titta så inte Frida flög av Bronx att Tea själv åkte på en bocktur av Kuhs och hade inte en suck att sitta kvar då hon inte alls var beredd! Så imorgon blir det tårta!

Nästa runda så hade jag en ponny som heter Danny, Tea red på Quilpine och Frida på Daira. Det gick lite bättre och ingen flög av även om Frida hade fullsjå med Daira som var lite pigg och busig hon också! En mycket lyckad dag med underbara ritter och härliga Galopper genom skogen!


Bronx, den lilla busiga b ponnyn som min kompis Frida red idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback