Kunde inte motstå

2011-07-24 @ 16:31:22 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Ytterligare ett inlägg om mitt Vedis läger:

Även om jag gillar X-Mintha väldigt mycket så kunde jag inte motstå min underbara Salsa som jag haft tre år i rad på ridläger. Min kompis Wilma hade Salsa på mitt läger i år och efter halva lägret sa hon till mig att hon egentligen ville ha X-Mintha. Om hon sagt det i början av lägret hade jag bytt med henne direkt men nu när det gått 5 dagar av lägret och jag faktiskt hade en superfin ponny som jag lärde mig mycket på så kändes det fel att byta helt. Istället bestämde vi oss för att byta hästar för en dag och så blev det!

Jag red alltså Salsa en gång på banan och en gång i skogen! Hon är väldigt annorlunda att rida mot Mintha och det tog ett tag att få in känslan. Det gick kanske inte jätte bra, utan på Salsa måste man ha några lektioner på sig för att kunna hitta knapparna och få henne att gå i en stadig form. Men jag var lycklig ändå, och när vi skrittade av så kom glädje tårarna! Nu i efterhand skrattar jag bara åt mig själv men just då var det glädje blandad med sorg: Jag red min fina och underbara Salsa för första gången på ett år blandat med att jag inte skulle få rida henne igen på väldigt lång tid, förutom i skogen då..

En bild på Salsa som jag tog detta lägret!
Sötnosen ♥


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: :D Den tog ju galet bra bilder iallafall :)

2011-07-25 @ 12:00:57
URL: http://frihetsdressyr.blogg.se/
Postat av: Linn- ponyroyals

sv: Jaa, vi båda blev jättenöjda :)

2011-07-25 @ 19:18:48
URL: http://ponyroyals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback