Klubbhoppning

2011-01-30 @ 20:33:07 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag var det alltså klubbhoppning och jag hoppade Sanni ofc! När jag började rida fram var hon jätte seg och inte alls taggad som hon brukar, fick driva massor och hon reagerade knappt på spöet. Men väl inne på banan i första klassen taggade hon till lite och hoppade riktigt fint på vissa hinder, inte alls sina "framstupa hopp" som hon brukar göra. Vi nollade första klassen men jag var inte helt nöjd eftersom hon inte hade allt för bra framåt bjudning mot hindren.
Nästa klass var hon ännu segare på framhoppninen och ville inte alls vara med, jag tror det beror på att hon inte har speciellt bra kondition just nu och är inte van vid att gå så mycket. Med iallafall så hoppade hon fint på 1-3. Efter trean tappade hon lite fart och rytm men hoppade ändå 4an och 5an bra. Sen tog krafterna tyvärr slut och hon rev 6an. Jag blev lite irriterad på henne så jag latill spöet framför sadeln och då blev min kära ponny jätte arg och vi fick ett stopp på sista, sen hoppade hon den dock fint. Är inte speciellt nöjd med andra rundan eftersom jag vet at jag kunde ridit bättre, men Sanni var duktig, hon har ju trotts allt inte tävlat på många månader nu. Hade jag bara ridit bättre hade hon nollat, men men.
Becka lägger antagligen upp en film sedan på mig och Sanni i första klassen.


Förlåt för samma bild igen men hade ingen annan på denna datorn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback