Mitt tävlingsresultat

2011-02-05 @ 18:23:55 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Ja, precis som Hanna sa så har vi inte hunnit blogga tidigare idag på grund av att vi har varit och tävlat.
Jag tävlade Kuhs, en brun C-Ponny som är ridskolehäst.

Jag var också med i LD+5 och LC, alltså 75 centimeter och 80 centimeter för C-ponny.
Första klassen var både jag och Kuhs väldigt taggade inför. Han hoppade superfint och jag kunde ta hyffsat snäva svängar i omhoppningen. När jag gick i mål låg jag på en andra plats, men jag förväntade mig inte att bli placerad eftersom det var många bättre privathästar där och tävlade. Jag bestämde mig ändå för att vänta och se, så jag ledde Kuhs runt stallet tills någon ropade att jag skulle in på ärevarv eftersom jag kommit 4:a. Jag var överraskad men glad och Kuhs var väldigt hyper på ärevarvet.

Andra klassen gick precis lika bra förutom på det 10:de hindret som han petade, precis som Boy och Hanna. Detta var mitt fel för jag tog en alldeles för snäv sväng till hindret men jag är VÄLDIGT nöjd med resultatet ändå.
Jag kom dock på 14:de plats och hade inte blivit placerad ens om jag inte rivit hindret.

Jag är otroligt nöjd över min tävlingsdag och jag är redan taggad inför att vi ska åka ut och tävla mer.


Kuhs, i stallet efter ritterna!

Filmerna kommer i ett nytt inlägg senare när alla har laddats upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback