Hoppningen idag

2011-02-04 @ 21:25:41 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Eftersom vi ska tävla Lokal hoppning i morgon så red vi de hästar vi ska tävla, idag.
Vi började med lite skänkelvikning i skritt och trav och det gick ganska bra för mig och Kuhs. Sedan var det lite framridning i galopp innan vi började hoppa. Kuhs ville absolut inte böja sig till vänster, men sådan är han nästan alltid. Han var dessutom väldigt pigg och ville springa iväg.

Vi hoppade bara en liten kombination på ena långsidan, men vi som skulle tävla i gruppen (Jag, Hanna, Elvira och Frida) fick hoppa den höjd vi ska tävla, alltså jag 80 eftersom jag har C-ponny och de andra 90 eftersom de har D-ponny.
Kuhs var väldigt pigg i hoppningen också men det var bara bra, jag vill att han ska vara taggad tills i morgon. Jag gjorde lite missar här och där men Kuhs skötte sig finfint!

Nu är det bara att fixa i ordning det som ska fixas till i morgon, putsa mina ridstövlar, leta efter mitt gröna kort och min ryttarlicens, tvätta schabraket och de vita ridbyxorna, packa ner allt jag ska ha i morgon, ladda kameran och lite annat fix. Blir nog både lite bilder och filmer i morgon.

Jag och Kuhs.
(Jag såg fruktansvärd ut så jag var bara tvungen att täcka över :o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback