Förlåt

2011-02-08 @ 23:17:06 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Förlåt för den sjukt dåliga updaten idag, men efter att jag kom hem från praktiken kände jag mig sjuk så valde att gå och lägga mig en stund istället!
Jag var iallafall på min praktik idag som alltid på tisdagar. Idag var det inte jätte många hästar som skulle ridas men en hel del som skulle hanteras från marken! Jag fick börja med att longera en unghäst på Pesoatygel, vilket var en upplevelse! Snön rasade från ridhuset och hästen var galen, ganska roligt om man säger så.
Sedan skulle den ena tävlingshästen också longeras så det gjorde jag det med. En mycket fin och trevlig häst alltså, lite små kär i honom också!
Efter lunchen var det sedan dags för lite ridning iallafall! Jag fick rida en av tävlingshästarna som heter Bonyr och är en mycket trevlig och snäll häst även om hon är lite piggelin ibland! Vi jobbade en del med ställning och böjning i traven tills hon mjuknade och blev fin och stadig i formen. I galoppen blev det väldigt mycket samlingsarbete i början eftersom hon helst ville springa iväg. Men när hon mjuknade och blev fin även där blev det lite galoppombyten och en del längningar, vilket är det bästa hon vet, efter mat då förstås!


Bonyr i hagen, ursäkta den sjukt dåliga kvallen på bilderna men mobilkameran är inget vidare.

Ruben, tälvingshästen jag longerade

Det var det mesta jag har hunnit med idag. Imorgon ska jag försöka komma ut i skogen med Fleche!


Kommentarer
Postat av: Ann Roth

sv: den hade en speciell smak. typ som om den va nyttig fast de är den inte XD om man gillar mango så ska man såklart iaf prova den ^^ Den va inte äcklig men inte god heller tycker jag (: Den funka helt enkelt.

2011-02-10 @ 18:41:13
URL: http://annroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback