Förberedelser

2011-02-04 @ 21:36:44 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Idag när jag kom till stallet så var det dags för ännu lite fler förberedelser inför morgondagens tävling!
Jag började med att toffsa ner Boys man igen eftersom den stod rakt upp efter två dagar ute i hagen. Efter det så kom Frida, en tjej som rider i min ridgrupp och som också ska tävla imorgon. Och jag har lovat att hjälpa henne att rycka manen på hästen hon ska tävla eftersom han hatar det till och med ännu mer än var Boy gör. Så det tog ett ganska bra tag och det var ganska bråkigt ett tag eftersom hästen inte reagerar något allt på om man bremsar honom. Dock använde vi oss av en ryckkniv idag vilket gjorde det hela lite lättare!
Efter det att han var klar så bestämde vi oss för att tvätta svansarna och benen/hovarna på våra hästar.
Vi började med Boy och tvättade hans svans med vanlig grönsopa, vilket jag tycker funderar alldeles utmärkt! sedan sprejade vi den med massa pälsglans och flätade den för att den skulle hålla dig så fin och ren som möjligt tills imon.
Sedan gjorde vi samma sak med både Fridas häst, Rebeckas häst och Elviras, alltså på alla de ponnier som ska vara med och tävla imorgon. Vi klippte även öron, hovskägg, svansarna och bakom öronen på dem så det ser med prydliga ut!


Sry för samma bild igen, men ungefär såhär kommer Boy att se ut imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback