Saknar voltigen

2011-12-24 @ 20:14:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vi tränade ju voltige ganska många gånger denna terminen, innan Luciashowen då vi hade uppvisning.
Jag fastnade för voltigen och jag tyckte verkligen att det var jätte roligt! Fina Mutje var superduktig och man fick se henne på ett helt annat sett när hon var så här pigg och glad, i jämförelse hur hon är på lektionerna. Hon tyckte verkligen det var jätte roligt och hon försökte alltid göra sitt bästa. Sista träningen drog hon en repa med bocksprång när jag satt på, så sött!

Det är riktigt tråkigt att inte ha voltige längre. Att göra andra saker på hästryggen var härligt. Att inte behöva fundera på om hästen var stel osv utan det var jag som var den som utförde arbetet. Jättesvårt att förklara men det var som om man bytte roll med hästen. Mutje lärde oss och fick oss att utföra saker istället för tvärt om.

Jag, Frida, Linda och Mutje!

Och filmen från Luciashowen!

Kommentarer
Postat av: Alice

Åh är det du på filmen? isåfall, sjukt duktiga :D Jag håller inte på med voltige så mycket men har prövat några gånger på min häst som fatta noll och det är sjukt kul, fast det blir väl antagligen roligare om hästen lixom vet vad den ska göra XD haha

2011-12-24 @ 22:21:48
URL: http://fotohunden.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hej! Vad använde ni som voltigepadd, var köpte ni den och för vilket pris? :)

2012-01-31 @ 14:07:15
URL: http://alexisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback