Kommentar

2011-12-24 @ 16:39:00 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Från Lena:
Åhhhhh, sune! Gud, han stog på min ridskola förut, eller det ser ut som honom, kan du lägga ut några mer bilder på honom? skulle vara såååå roligt! Har inte sett honom, eller vetat vad det blev av honom sedan han såldes! Han var min favorit när jag var mindre


Svar: Sune stod på Stockby ridskola innan han kom till oss på JFK. Han är väl den ponny jag skriver mest om på bloggen då han är min favoritponny som jag rider för det mesta och även tävlar lite lokal hoppning på. Så du kan leta runt i min kategori så kommer du hitta mycket bilder och uppdatering om honom! :)

Jag och Sune började för 2 eller 3 år sedan att tävla klubbhoppningar men vägrade ut oss varenda gång eftersom han var hopprädd. Vi utvecklades snabbt tillsammans och det gick bättre och bättre! Nu har vi tävlat upp till 80 cm och lokala hopptävlingar. Vi har även fått en placering tillsammans och det var som en belöning för det tålamod jag haft med Sune!

UPDATE: Lena, skicka gärna de bilder du har till [email protected]! Vore jätte roligt! :D


Lena, berätta gärna allt du vet om Sune!
Jag har varit väldigt nyfiken över hur han var innan han kom till oss! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Har utsett vinnarna av länkarna nu, så kika gärna in på bloggen och kolla om det vart just ni! :D

2011-12-24 @ 19:16:37
URL: http://highriders.blogg.se/
Postat av: lena

Ja, stockby är där jag rider :)



Som du säger var han inte direkt så förtjust i att hoppa när han stog hos oss heller, kul att det har gått bra för er!



När han kom till oss var han en liten ruffsig ponny med lång smutsig man och rätt tjock, haha! Han var rätt osäker om jag kommer ihåg rätt, även i ridningen, obalanserad och kunde inte så mkt, men väldigt snäll till en början i alla fall. men han blev bättre o bättre med tiden!



Dock står ponnyerna i spilta hos oss och antar att de inte riktigt passad lillen, att barnen kunde "springa" lite in och ut som de vill. (vi har väll egentligen en policy att sålängde du inte har ngt "riktigt", ska rida, eller är skötare osv, att göra hos dem så ska man väll föröka lämna dem ifred så mkt som möjligt, eller hur man ska förklara det)men det funkar ju inte riktigt att hålla koll på alla heeeeeeela tiden, om du förstår mig rätt! :)



I slutet hade han nog fått nog av barn som sprang in och ut hos honom och så, och han var ganska elak i slutet faktsikt :/ eller elak var han ju inte, han ville väll bara hitta ett sätt så han kunde få vara ifred tror jag. Han trivdes helt enkelt inte riktigt i våran verksamhet. Men en liten speciell ponny är han allt :) så söt! Om jag tänkter efter kommer jag fakriskt ihåg att de sa att han sålde till en verksamhet där ponnyerna inte går lika mycket som de gör hos oss (menar inte att de går för mycket, men något fler gånger än hos er tror jag!) :) i alla fall kan inte komma på så mycket mer på rak arm! men i alla fall lite!



Jag har lite bilder på honom också, om det skulle vara intressant det vill säga? :)

2011-12-24 @ 21:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback