Gårdagen

2011-12-02 @ 13:30:37 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Igår kväll var jag på jfk och hjälpte en utan ridlärarna men lite allt möjligt. Det var teori för storhästgrupperna så jag och Angelica red varsin häst för en grupp där hon pratade om hur viktig mellan delen är när man rider och demostrerade detta. Själv red jag då en storhäst vid namn Bardilino, orkade inte sadla så jag red barbacka. Han är en ganska stor häst att rida då han har väldigt lång länd. Men han är också väldigt trevlig att rida på så det var bara roligt. Lite studsigt i traven med hans långa steg dock, är ju van vid ponny ;)

Motionerade även Eliza lite genom att galoppera massor i lättsits i stora ridhuset och såg bara till att hon var rak. Hon behöde ju bara motioneras för att hennes ben skulle gå ner i svullnad då hon har kronisk lynfakgit.


Denna fina hästen var det som angelica trimmade på, Picasso en riktigt fin häst :)


Kommentarer
Postat av: Emma ♥ Lydia

Hejhej! Trevlig blogg :)

2011-12-04 @ 15:24:26
URL: http://trueriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback