Dressyrtävlingen är avklarad

2011-12-04 @ 16:53:57 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
På framridningen var Kuhs riktigt fin och duktig. Böjde igenom helt okej och sökte sig mer neråt än hans vanliga spända form som han fick på framridningen i fredags. Han hade gått en klass innan och därför fått värma upp ordentligt, därav den bra framridningen!

Väl inne på banan var han jätteseg. Man märke på honom att han var ganska trött och var inte riktigt med på noterna. Ville inte öka ordentligt och jobbade inte ordentligt med bakbenen (vilket är svårt i den superlångsamma farten) eftersom jag inte kunde få igång honom i ett ordentligt tempo. När han blev seg spände jag bara benen och drog upp knäna istället för att slappna av och sjunka ner i sadeln ordentligt. Finns en hel del jag skulle vilja ändra i min ridning nu i efterhand men det är lätt att vara efterklok...


I slutändan fick jag 59% och med kommentaren "Mjukt ridande ryttare, är på rätt väg" så är jag nöjd!

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

sv: tack så mycket! :D

2011-12-04 @ 21:26:49
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: matilda

sv. tack! dina med :D

2011-12-04 @ 21:33:09
URL: http://varmbloden.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv. haha ja det är jätte jobbgt med rubriker! Precis, det känns som att man använder samma rubriker hela tiden!

2011-12-04 @ 22:03:59
URL: http://svartogul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback