Van Gils

2011-08-05 @ 21:53:47 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Red en ponny som heter Van Gils idag! Han är privat ponny men hans ägare (ett litet barn) var med på ridlägret som vi tog hand om. Eftersom de skulle rida barbacka idag och Van Gils hade varit pigg tidigare i veckan så fick jag rida honom för att han inte skulle vara superpigg på hoppningen på eftermiddagen!

Denna ponny har tidigare i sitt liv gått både medelsvår dressyr och medelsvår hoppning men det var antagligen ganska länge sedan för han var superstel och inte jätte villig till att arbeta. Han var stark och pigg och det tog ganska lång tid innan man kom på hur man bromsade eftersom han inte lyssnade när man spände magen, sträckte på sig och tog i tyglarna. Han var faktiskt ganska svårriden när det kommer till att arbeta och så men jag kan tänka mig att han är en bra nybörjarponny ändå eftersom han inte springer sålänge man inte försöker kräva något av honom.

Han hade en ganska studsig trav men en superhärlig och mjuk galopp! Dock ville han gärna springa ifrån arbetet i traven och galoppen medan han bara ville gå långsamare och långsamare när man krävde något i skritten!
Mot slutet gick han ändå hyffsat i både skritt trav och galopp, när jag väl hittat vissa knappar men om jag hade fått några gånger på mig så hade det kunnat gå mycket bättre.

Har ingen bild på Van Gils eftersom han bara har stått på ridskolan nu under denna veckan och jag hittade ingen på google heller, så ni får se en annan på mig och Sune bebis ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback