Skolstarten

2011-08-06 @ 13:27:26 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Den 17 augusti (om 11 dagar) börjar jag första året på gymnasiet! Som jag sagt tidigare så ska jag gå en linje som heter Proffisionell Hästskötare på en skola som ligger en bit utanför Jönköping.

Innan sommaren började så var jag supertaggad och helt säker på mitt val men inte längre. Det känns som om kurserna kommer bli för lätta och kanske inte lika mycket ridning med mera, som jag hoppats på. Jag är dessutom mer taggad på att gå estetik media som jag faktiskt sökte in på, men som jag inte valde sedan.
Jag har bestämmt mig för att gå en eller två veckor på hästlinjen för att se om jag trivs och hur det faktiskt är, men om det inte passar mig så kanske jag byter, trots allt!

Jag var ju där och provred inför gymnasievalet och då red jag dessa två hästar:
Visst, de var superhärliga hästar och Indus var helt otrolig att hoppa på!
Dessutom kanske jag får mycket erfarenhet av att rida storhäst eftersom jag rider ponny på ridskolan.. Men som sagt vi får se hur det blir och självklart får ni mer uppdatering om det när det är mer aktuellt!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Sv: Tack så mycket och detsamma! :)

2011-08-06 @ 14:05:11
URL: http://jjjennys.blogg.se/
Postat av: Jossan

Där gick jag innan, tog studenten i somras. Man lär sig otroligt mycket, inte bara ridning utan om hästen (fysiologi, anatomi, foder osv. Vet att hästlärarna var rätt upprörda efter att den nya gymnasiereformen kom - regeringens påhitt som hindrer dem från att ha samma utbildning de haft innan. :( Men jag har haft tre underbara år, där det varit kul att gå till skolan varje dag. (de sista 8 veckorna red vi minst 1 gång om dagen). Jag hoppas att det kan fortsätta sin utbildning trots att den var tvyngen att läggas om. // Jossan

2011-08-08 @ 08:23:02
URL: http://www.dressyrnissen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback