Provridningen

2011-08-13 @ 13:14:41 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hästen vi provred åt Helsingborgs ridskola hette Felix. Han var en D-ponny, född 2002 och supersnäll! Jag red i kanske 5-10 minuter lite skritt, trav galopp och några språng på ett räcke på 70-80 någonting och sedan en oxer på ungefär 85-90. Jag kom fel in en gång på oxern för att jag inte ramade in honom ordentligt i svängen innan, och det var mitt fel. Han löste detta superbra utan att stressa upp sig.

Jättefin ponny och jag är nästan 100% säker på att de kommer köpa honom till den ridskolan, där han skulle trivas super. Han hade inga problem med olika ryttare och han stressade inte upp sig. Han var varken stark eller lat utan lagom tempo och gjorde precis vad man bad honom om. Och även om han gillade att hoppa så drog han inte mot hindret utan väntade bara på ryttarens signaler!

Jag tog inga bilder på Felix men här är bilden från annonsen:


Och en liten video:



Kommentarer
Postat av: Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

Ha en fin lördag :D

2011-08-13 @ 13:48:29
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

så fin han verkade!

2011-08-13 @ 14:49:24
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback