Kuhs & Sune

2011-08-08 @ 21:08:56 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hanna berättade ju innan att vi hopptränade med ponnierna idag!

Jag började med Kuhs och red sedan på Sune, passet efter. Både Kuhs och Sune är extremt tjocka och ser ut som tunnor. Ingen av dem orkade ha särskillt mycket fart och jag hade lite problem med att driva på den tjocka magen jag hade precis bakom skänklarna... ;)

Kuhs var hyffsat fin i framridningen. Han var villig att jobba som alltid även nu efter sommarbetet och med magen som är lite väl stor. Gick kanske inte alltid det finaste med bakbenen men vad kan man begära. Han var dessutom (som vanligt) stel i vänstersidan men jag hoppas på att kunna jobba bort det lite denna veckan då vi kör på hårdträning för att komma i form! I hoppningen var han loj och orkade inte jätte mycket. Jag kände mig väl inte heller i jätte bra "form" och slarvade ganska mycket.. Gick inte jätte bra idag men vi hoppade iallafall igenom allt lite och jag får tänka mer på vad jag behöver förbättra till nästa gång!

Sune var, som vanligt, ganska fin i skritten. Sedan i traven så spänner han sig alltid och går inte att få i någon vidare form och i galoppen blir han allt för framtung och seg för att orka med någon form nu efter sommarlovet! I hoppningen kändes han som för ett år sedan ungefär. Trevande, tittig och inte så pigg på hinder. Snart hoppas jag att det försvinner så att vi kan tävla lite mer, även på lokala hemma. Han blev väldigt trött efter hoppningen och det förstår man dels för att han inte har mycket muskler och kondition nu efter sommaren och dels för att han har en supertunna till mage att få över hindrena också! :P

Var ändå superhärligt att rida och hoppa på mina små underbaringar igen och jag taggar denna veckan STARKT! ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback