Gårdagens trim

2011-08-11 @ 20:39:56 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Igår trimmade jag både Sanni och Boy och det gick väl sådär. Red båda i en snabbföljd efter varandra så när jag skulle rida sista hästen var jag skit slut och orkade inte riktigt med själv. Men Boy som jag red först var ganska fin och jobbade på bra även om han gärna knäcker av nacken eller blir tung framåt och neråt på bettet och går gärna bakom hand. Men när jag väl fick honom att suga tag i bettet blev han fin i alla gångarter ♥

Sanni som jag red efter gick väl lite sådär. Gick bra till och från hela tiden beroende på vad Sanni kände för. När hon inte alls ville gick inget men när hon bestämde sig för att sammarbeta gick hon jätte fint! Jobbade lite med galoppfattningar där on fick galoppera tre fyra galoppsprång och sedan bryta av till lugn och samlad trav för att trava åtta travsteg och sedan fatta galopp igen. Hon gjorde det kanon fint i höger varvet men lite jobbigare i vänster varvet. Jobbade även med lite skänkelvikningar för att få henne att bli mer lösgjord i sidorna.
Annars skötte hon sig någorlunda bra♥


Min sist är inte bra men hon är fin♥



Kommentarer
Postat av: hilda

Tackar!

2011-08-11 @ 20:55:47
URL: http://swedishdressage.blogg.se/
Postat av: Lamia / VINN KINGSLANDTRÖJA!

Åh vad söt färg :D

2011-08-11 @ 23:14:32
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback