Dagens hoppspecial

2011-08-26 @ 21:59:00 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Det var galet varmt idag och jag och Becka var lagom flum innan lektionen skulle börja så vi bestämde oss för att rida barbacka! Eftersom vi hade Boy och Kuhs var ju inte det några som helst problem!

Boy var väldigt fin på framridningen vilket han inte brukar vara, han fick till och med upp lite nacke och gick i en lite högre form utan att bli tung på bettet så som han brukar. Så det var jag väldigt nöjd med då han inte gått så bra på länge! När vi väl skulle börja hoppa gick det lite sådär då jag inte hade helt fokus på hoppningen. Boy var inte heller specielt taggad och det är inte direkt ett vinnande koncept :p
Vi hoppade en ganska svår båge som inte gick helt bra då jag inte han få in hans vänsterbog ordentligt så han landade i fel galopp efter första hindret nästan varje gång vilket gjorde vägen till tvåan jobbigare. Men det gick ändå då hhan var så lydig och mjuk i sidorna att han kunde ta svängen i fel galopp väl balanserat och bra ändå.

Så jag är någorrlunda nöjd med lektionen även om jag vet att jag kunde gjort det bättre med sadel och lite mer koncentration. En tumme som inte gör onte hela tiden kanske också hade underlättat :P


Gammal bild från en annan träning på Boy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback