Barbacka hoppning

2011-08-26 @ 23:38:49 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Som Hanna berättade innan så hoppade vi båda barbacka på hoppspeciallektionen idag. Ibland får man faktiskt ta sig chansen eftersom det trots allt är både roligt och mysigt att rida barbacka, och så tränar man ju mycket balans av att rida barbacka också! ;)

Framridningen gick inte superbra för mig. Kuhs var inte så mjuk som han brukar vara och jobbade inte frivilligt. I höger varv var han helt okej även om man var tvungen att ha ett ordentligt stöd på ytterhanden och mjukna ordentligt i inner för att han skulle börja tugga lite på bettet. I vänster varv är han alltid lite stel men idag var det extremt. Han var ovillig att ta ett stöd på ytter och så fort man försökte få ett stöd tryckte han bara in innerbogen och drog upp huvudet. Han ville inte heller mjukna i inner och det gjorde inte saken enklare. Efter lite travarbete blev han lite (ytterst lite) mjukare i vänstervarvet och efter lite skänkelvikningar slappnade han av lite till. Veronica (vår ridlärare) sa dock att hon skulle ta sig tid att trimma lite på honom snart för att han ska bli ännu finare. Sedan kommer han vara en exemplarisk dressyrponny kan jag lova, haha! :p

Hoppningen gick verkligen super idag. Han lyssnade bra på mig och jag var jätte taggad för att hoppa, verkligen. Det var jätte roligt att det gick så bra och Kuhs verkade tycka att det var riktigt kul! Han lyssnade bra framåt och tillbaka och taggade verkligen mot hindret utan att stressa upp sig. Han landade i rätt galopp hela tiden eftersom han faktiskt lyssnade super på mig och jag var koncentrerad!



Bilder från dagens hoppning kommer senare!


Kommentarer
Postat av: josefine

SV; Tack! Jag gillar er header :D

2011-08-26 @ 23:59:36
URL: http://fantasias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback