Lång dag

2011-04-18 @ 23:24:11 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Sådär ja då var man äntligen hemma efter en sjukt lång dag och kväll i stallet idag igen. Så kan det gå ibland.
Var som sagt och provade på lite hos en kille som erbjudit mig jobb idag och vi red ut på två hästar. Väldigt trevlig kille och en fin liten häst som jag red på också. Jätte trevlig i skritt och trav men blev något het i galoppen ute och slängde upp huvudet ganska bra aå att man inte fick någon kontakt alls i munnen på henne. Men hon är bara 5 år så det ska säkert gå att lösa det också. Men det blir kan bli ganska otäckt när man inte har någonkontroll och inte kan bromsa i nerförsbackar och liknande.

Efter jag hade varit där åkte jag en snabbis till Flechens stall och prata lite med ägarna till stallet och så. Inget föl än tyvärr men nu borde det verkligen komma snart tycker jag!
Efter en trevlig fikastund och lite skitsnack så åkte jag vidare till jfk(ridskolan) för att äntligen få träffa Sanna igen! Nu är hon hemma efter ett ganska lågt tag sen sista känns det som iallafall även om det bara är några veckor.
Hjälpte henne att tömköra en häst och lite sådant men mest snackade vi bara massa skit precis som vanligt.
Kom inte därifrån på ett ganska bra tag men nu är jag iallafall hemma igen och ska ta mig en välförtjänt natts sömn för imorgon blir det att gå upp tidigt för att Sanna och Flechen ska till ridhuset och träna!



Ulissa tjockisen som vägrar att föla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback