Hoppningen

2011-04-15 @ 21:35:07 | Rebecka • Allmänt | © DailyHorses 2013
Vi hoppade i det stora ridhuset idag där det finns fler olika bommar så att de hästar som ska tävla på söndag (Kuhs, Boy, Miro och Dot Com) skulle få se lite nya hinder och inte bara hoppa i det lilla och slitna ridhus vi brukar rida i.

Detta var banan vi hoppade:
Vi hoppade inte hela banan på en gång utan övade mer på svårare svängar som mellan det grönvita räcket till det rödvitblåa räcket vidare till det svartvita räcket. Det var roligt att hoppa lite andra svängar och så inför tävlingen på söndag. Vi hoppade inte jätte högt förutom sista hoppet på det svartvita som vi som ska tävla tog på 90 cm. De andra ska tävla 80/90 men eftersom jag är den ända som har C-ponny så tävlar bara jag 70/80. Jag tog det hindret ändå bara för övning liksom.

Det gick riktigt bra på Kuhs idag (hoppade honom eftersom jag ska tävla honom) och han var mycket framåt. Känner att söndagen kommer bli rolig och jag taggar nått sjukt. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback