Boy på markarbetet

2011-04-29 @ 23:19:22 | Hanna • Allmänt | © DailyHorses 2013
Hade Boy idag på markarbetet eftersom Sanni tidigare under dagen hade gått ett hårt tömkörningspass och fick vila från alla lektioner idag, väldigt skönt för henne och jag klagar inte på att rida Boy!
Under dagen lektion jobbade vi en del med samling och att få upp hästen framför sig så att de lyssar ordentligt på oss ryttare och sätter under sig sina bakben ordentligt. Boy var hemsk till en början och tyckte att jag var extremt jobbig och ville inte alls vara med utan blev jätte stark i munnen och drog neråt..
Men efter att ha jobbat ordentligt med samling och verkligen satt honom på bakbenen lossade han och blev väldigt fin faktiskt! Blev lite chokad själv då det till en början inte alls kändes som om det skulle bli bra då han hängde i munnen och på min höger skänkel. Men han lyssnade bättre och bättre och gick sedan i en fin form!

I galoppen jobbade vi även lite med förvänd galopp och det fick faktiskt kanon bra! Boy blev lite taggad då vi hela tiden fattade galopp på samma ställe vilket gjorde att han ville fatta galopp själv och inte vänta på mig och mina signaler. Men det löser vi ihop och han skötte sig kanon! När vi travade av släppte han helt och var helt under bar att rida på! Inga som helst problem att rida honom när han är så mjuk och fin även om det tog en stund att komma dit!

Annars är jag nöjd med dagens ridpass och det känns skönt att det äntligen verkar släppa för mig med ridningen igen och börjar gå bra igen! Har haft en svacka men nu så ska vi ändra på det!


Fin boy ♥


Kommentarer
Postat av: Adina

HÄRLIGT! Så underbart när allting bara släpper.. åh ♥

2011-04-30 @ 11:42:54
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback